Corporate Well-being: idei și soluții

Stresul la locul de muncă reprezintă o problemă comună a zilelor noastre. Deși până la un punct este considerat « normal » în mediul profesional, stresul excesiv poate influența în mod negativ atât productivitatea și eficiența angajatului, cât și sănătatea fizică și emoțională a acestuia.

job stressCând te simți copleșit la serviciu, îți pierzi încrederea în tine și devii irascibil sau retras. Acest lucru te face mai puțin productiv, mai puțin eficace, și munca pare lipsita de satisfacții.

Iată câteva simptome ale stresului în exces, care, dacă sunt recurente, ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru tine :

anxietate, iritabilitate, depresie, apatie, pierderea interesului pentru muncă, oboseală, probleme de concentrare, tensiune musculară, dureri de cap.

 Mai multe detalii despre impactul stresului asupra sănătății fizice și mentale, găsiți în articolele noastre :  Buna ziua! Stres aveți? și  Terapia antistres.

În sprijinul angajaților care se confruntă cu stresul la serviciu, a aparut conceptul de WELL-BEING sau BUNĂSTARE.

WELL-BEING = starea de a fi în confort, sănătos și fericit 

În cazul de față, bunăstarea angajaților la locul de muncă precum și gestionarea stresului, fac parte din « îndatoririle » angajatorului.

Din punct de vedere al managementului organizațional, Bunăstarea este un factor major în calitate, performanță, productivitate și, prin urmare, eficiență în afaceri și profit. O diminuare a stării de well-being a angajatului, are impact imediat asupra performanței și eficacității sale.

Tensiunea acumulată după o perioadă încărcată la serviciu este resimțită în organism ca o stare de rigiditate fizică, dureri de spate și de umeri, dureri de cap și disconfort emoțional. Ochii sunt triști, fruntea încruntată, buzele încordate, zâmbetul absent. Nimic nu ne bucură, nu mai suntem atât de prietenoși, ne retragem în interiorul nostru crezând că numai așa putem să controlăm situația. De fapt, oboseala fizică și psihică ne scad puterea de concentrare și cu cât vom încerca mai mult și mai din greu să muncim, cu atât vom pune o presiune mai mare pe umerii noștri.

Rezultatul? Apariția anxietății, a sentimentului de frică fără o cauză concretă, a sentimentului de frustrare și a nemulțumirii față de propria persoană. În relațiile cu cei dragi, suntem percepuți ca aricioși, ursuzi și dificili.

Cum putem evita disconfortul emotional? Având grijă de starea noastră de Well-being!

Relaxarea fizică și mentală = detensionarea minții și a musculaturii corpului.

Există mai multe metode de reducere a stresului la serviciu, care pot fi practicate atât în  timpul serviciului, cât și în afara orelor de program. Companiile au înțeles importanța protejării și promovării stării de well-being în rândul personalului.

Avantajele obținute de companiile care investesc în programe de well-being pentru angajații lor, constau în  creșterea motivației angajaților, fidelizarea acestora și implicit creșterea productivității.

Vă prezentăm câteva exemple de terapii de relaxare care pot fi practicate la birou:

Yoga are numeroase beneficii la locul de muncă :

relaxează mușchii, îmbunătățeste circulația, întărește sistemul imunitar, reglează respirația, calmează mintea.

distress at workyoga at work

Yoga poate fi deosebit de utilă pentru prevenirea durerilor de spate, gât și umeri cauzate de lucrul la birou, în special de lucrul la computer pentru perioade lungi de timp.

Cursurile de yoga pot avea loc înainte de începerea programului, în timpul pauzei de masă sau la sfârșitul programului de lucru.

Mindfulness este de asemenea o tehnică benefică pentru reducerea stresului la locul de muncă.

Mindfulness efectuat la birou sau într-o cameră separată:

induce sentimente de calm și bunăstare, îmbunătățește respirația, favorizează gândirea inovatoare, ajută la schimbarea obiceiurilor negative, îmbunătățește imaginea de sine, permite o viziune mai pozitivă asupra vieții.

stress-freeAngajații pot fi învățați cum să mediteze la locul de muncă și/sau ședințele de meditație pot fi conduse de un instructor calificat.

Puteți începe cu câteva exerciții de mindfulness și să citiți aici despre Mindfulness.

Masajul este o alta terapie practicată în mediul corporativ cu scopul de a perpetua starea de well-being a angajaților.

În general, maseurul se deplasează la sediul companiei care îl solicită pentru a efectua ședințele de masaj, fie la birou (masaj la gât/umeri), fie într-o încăpere separată.

Relaxarea prin artă este o metodă modernă de reducere a stresului angajaților.

Workshopurile de art&craft sunt activități excelente de teambulding, în care  angajații se pot relaxa făcând artă care să le stimuleze creativitatea într-un mediu plăcut și prietenos.

corporate workshop

Cu alte cuvinte, pot participa la o experiență unică de lucru în echipă, rezultatul fiind ceva total diferit de activitatea zilnică la locul de muncă.

Centrul de sănătate Egosano continuă proiectul Simte! Creează! Trăiește! cu o serie de ateliere art&craft pentru angajați!

Iată ce se va întâmpla anul acesta în cadrul atelierelor Simte! Creează! Trăiește! : découpage, pictură și desen, modelaj, bijuterii, fotografie, design floral, make up, împletituri de păr.

SCT_2016

Pentru a solicita oferta noastră, vă rugăm să ne scrieți la asociatia.egosano@gmail.com sau să ne contactați telefonic la tel. 0744 323469. Suntem pregătiți pentru angajați relaxați și fericiți!

 

 

Redactor: Simona Tase

Sursă foto: pinterest.com

 

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s