10 lucruri sănătoase pentru o mamă fericită

autumn heart

Trăim într-o lume în care Femeia este încurajată să-şi asume roluri şi responsabilităţi la care femeia secolului trecut poate că nici nu visa.

Astăzi, promovăm Femeia Antreprenor, Femeia Manager, Femeia de Afaceri. Investim în formarea de abilităţi de leadership şi de management şi ne dorim statutul de Femeie Puternică, Independentă şi în Control.

Fără excepţii, pentru fiecare femeie Familia rămâne pe primul plan, iar Realizarea Profesională  a Femeii o percepem ca aducând un plus de valoare în cultura familiei.

Astăzi, mass-media ne oferă modele de Femei care reuşesc să facă imposibilul posibil; reuşesc să fie mame “ca la carte” care oferă grijă, dragoste, timp de calitate familiei, copiilor şi totodată să aibă şi viaţa lor, timpul lor, hobbyurile lor şi mai ales cariera lor. Le admirăm, le dăm like-uri şi vorbim despre ele, apoi revenim la activităţile zilnice obligatorii de care depinde siguranţa familiei şi pentru unele femei chiar supravieţuirea lor şi a copiilor lor.

Cât de mult ne inspiră astfel de modele de femei în încercarea noastră de a ne îmbunătăţi calitatea vieţii? Oare cum reuşesc aceste femei să fie mame competente şi dedicate familiei şi să aibă şi o carieră de succes?

 Cred că nu există femeie care să nu îşi descrie viaţa în termeni de înainte şi după ce au devenit mame.

Cum eram înainte..

Înainte de a fi mame ne doream să creştem profesional şi ne dedicam timpul şi energia pentru câştigarea independenţei financiare. La fiecare sfârşit de an, ne făceam planul pentru un salariu mai bun, o maşină, o haină, o vacanţă, o viaţă mai bune. Cu entuziasmul novicelui în lumea dură a adulţilor, căutam să ne impresionăm părinţii cu reuşitele şi achiziţiile noastre. Ne plăcea să fim apreciate şi lăudate de părinţi…mai ales de cel care a fost întotdeauna mai exigent şi a avut pretenţii mai mari de la noi.

Ei bine..după..

După ce visul ni s-a îndeplinit şi copilul mult-dorit ne-a îmbogăţit viaţa, ne-am trezit în faţa unor provocări pe care nu am avut cum să le refuzăm.

Cea mai mare provocare a fost, este şi va rămâne creşterea şi educarea copilului într-un sistem de valori morale care să îl ajute să se adapteze societăţii în care trăieşte.

A avea copii este frumos, dar a fi mamă nu este uşor…mai ales dacă alegi sau eşti nevoită să-ţi creşti singură copilul. Mai devreme sau mai târziu oboseala fizică şi psihică afectează sănătatea fizică şi emoţională a mamei.

Nu există o presiune mai mare decât cea pe care o mamă o pune pe ea însăşi din dorinţa de a fi o mamă perfectă! Nu o simplă mamă, nu o mamă la fel de bună ca propria mamă, ci o mamă model pentru copilul ei; o mamă fericită, mulţumită de ea însăşi şi de viaţa ei, împlinită pe toate palierele vieţii sale.

Dacă în primele luni de viaţă ale copilului, mama trăieşte într-o simbioză confortabilă în care aproape uită de sine, treptat lucrurile se aşează, copilul are programul lui, iar mamei i se face dor de sine însăşi, de timpul ei, de viaţa ei. Nu toate mamele conştientizează această nevoie de a relua relaţia cu propria persoana. Multe mame observă că li se schimbă starea de spirit, că se enervează din orice, devin pesimiste şi complet nemulţumite, însă nu pot explica motivul.

Veşnicul neprevăzut întărit de temerile unei mame grijulii sau de posibila prezenţă a unor probleme de sănătate, duc la apariţia stresului, a anxietăţii şi chiar a atacurilor de panică.

Dragă mămică, atunci când parcă nimic nu merge bine şi nimeni nu te înţelege, retrage-te în locul tău preferat (din casă, grădină, parc etc) şi (re)citeşte cele 10 lucruri sănătoase pentru o mamă fericită:

  1. Nu există noţiunea de mamă perfectă; a fi mamă se învaţă cu dragoste şi răbdare;
  2. Copiii au capacitatea de a se adapta unor stiluri diferite de îngrijire, de aceea acceptă ca tatăl copilului sau bunica să facă lucrurile diferit;
  3. Acceptă orice formă de ajutor în creşterea copilului; confortul copilului depinde de confortul mamei, aşa că nu ezita să ceri ajutorul;
  4. Vorbeşte cu cei apropiaţi despre ceea ce simţi, despre ceea ce te preocupă sau te afectează;
  5. Încearcă să nu-ţi petreci ziua/zilele în pijamale; un duş şi o ţinută veselă şi frumos accesorizată categoric te vor ajuta să te simţi mai bine;
  6. Ai grijă de sănătatea ta, începând de la alimentaţie, mişcare până la relaxare şi odihnă;
  7. Încearcă să te odihneşti ori de câte ori ai posibilitatea; somnul este un vindecător natural al emoţiilor de aceea nu îl neglija!
  8. Încearcă să îţi păstrezi viaţa socială, dar alege să vorbeşti numai cu cei care te susţin şi se bucură pentru tine; persoanele critice nu au ce căuta în lista de contacte..cel puţin în primul an.
  9. Planifică cel puţin 1 oră pe săptămână de petrecut în afara universului copilului; fie că alegi să te relaxezi la spa sau să mergi la sală, să citeşti sau să mergi la teatru, acest timp dedicat numai ţie te va ajuta să-ţi încarci bateriile şi să-ţi îmbunătăţeşti starea de spirit.
  10. Fii atentă la schimbările prin care treci fizic şi emoţional. Dacă observi că ceva nu este în regulă, solicită cu încredere ajutorul unui psiholog clinician.

      Reţine că A cere ajutor Nu este semn de slăbiciune!

 Concluzia este că a fi mamă este o adevărată lecţie de viaţă care ne învaţă ce este dragostea autentică şi necondiţionată, răbdarea, iertarea şi sacrificiul. Dacă vă doriţi să fiţi mame fericite, atunci asumaţi-vă importanţa în familie şi fiţi conştiente că propria sănătate fizică şi emoţională influenţează echilibrul şi fericirea familiei voastre.

Cu drag,

Egosano

life and mother

 

 sursa foto: pinterest.com

 

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s